Connecting a scheduler for time programs to Homematic

I’ve fully integrated my CCU3 into Home Assistant. All the displays work, and I can change individual temperatures. However, I simply can’t manage to change the temperature profiles. I’m trying to do this in Home Assistant using the heating scheduler. I can configure it completely, but the thermostat isn’t applying the changes. It only ever uses the values ​​entered in the Homematic device settings for the HmIP-eTRV2. What do I need to do to be able to change my values ​​via Home Assistant in the future? I’d like to eventually do away with Homematic altogether.

Thank you for your advice.

Ich habe in meinem Homeassitant die komplette CCU3 integriert. Alle Anzeigen funktionieren und ich kann auch einzelne Temperatuen ändern. Was mir aber einfach nicht gelingt, ist das Ändern der Temperaturprofile. Ich versuche das in Homeassistant mit dem Scheduler für Heizprogramme. Ich kannd en auch komplett einstellen, aber es wird nicht von dem Thermostat übernommen. Da sind immer nur die Werte aktiv, die in der Homematic Geräteeinstellung für das HmIP-eTRV2 eingetragen werden. Was muss ich tun, dass ich meine Werte zukünftig über Homeassitant ändern kann? Ich würde zukünftig gern auf die Homematic verzichten wollen.
Vielen Dank für Eure Ratschläge.