ah, i doe dat met zigbee, dus blijft ook lokaal (via deconz)
ik heb water/licht en temp sensoren, voor relays gebruik ik esp
even terzijde
een goede zigbee repeater toevalig?
mijn hue lampen geraken niet allemaal met elkaar in verbinding
zoek een repeater of toch iets dat ik in de mesh kan bijplaatsen
die gaan eigenlijk vrij ver, maar idd als je een verdieping wilt overbruggen heb je een repeater nodig
Zigbee lampen heb ik niet, ik maak gebruik van die ikea powerplugs , op elke verdieping éné, zeer tevreden van… voorheen had ik orrams, maar die waren waardeloos
alles altijd groen!! degene die nu geen verbinding hebben, zijn niet aangesloten, dus is normaal
een leuke optie kan mischien dit zijn
can bus en 1-wire support
Bwa , ik houd het bij de canable… Ik heb al een hp server, wil zo weinig mogelijk extra hardware…
Dus zo snel mogelijk die esphome er tussen uit… Met USB sticks kan ik nog leven
Dag iedereen,
Sorry om deze onderwerp terug te herrijzen.
Ik ben een beginner met home assistant en zeker geen programmeur. Ik gebruik home assistant met Raspberry pi 3B en sonoff zigbee toestel. Ik zou graag dobiss ambiance pro willen integreren in mijn home assistant maar het is mij niet duidelijk hoe zelfs na het github installation gelezen heb.
Mag ik wat hulp vragen hiervoor?
wat is je vraag?
Bedankt voor de reactie.
Ik wil mijn dobiss installatie(ambiance pro) kunnen bedienen via home assistant, lichten aan/uitzetten zal genoeg zijn in het begin. Ik heb de githubdocumentatie gelezen maar het is mij niet duidelijk hoe ik het moet opzetten; moet dobiss2mqtt in een docker container draaien(ik heb heel weinig tot geen ervaring ermee)? Of is het mogelijk samen met home assistant te draaien op raspberry?
Ik draai hem zelf niet, maar het is idd een add-on, is dus aparte container, ik ben volledig overgestapt op een canable afapter
Wat zou de simpelste oplossing zijn voor mij? Zou je een concrete voorbeeld kunnen geven? (bvb of het over docker container gaat of iets anders) Sorry, ik heb hiermee geen ervaring daarom blijven sommigen dingen vaag voor mij.
Als je geen ervaring hebt, dan lijkt me deze add-on de simpelste methode… Waar loop je tegenaan?
Bedankt voor de behulpzaamheid. Ik weet eigenlijk niet om waarmee te beginnen.
Kan ik het draaien op dezelfde raspberry pi samen met home assistant als addon (ik zie geen container addon in home assistant addon repo) of moet ik een andere container (docker) omgeving opzetten? En pas dan proberen dobiss2mqtt daarin te draaien?
volgens mij is de integratie nog geen addon, maar moet je de container apart nog draaien in een docker, anders even wachten op feedback van andere users, want ik gebruik deze niet meer
Bedankt voor alle feedback en info.
Inderdaad klopt. Ik had die vroeger ook draaien in een docker op mijn synology.
heb je dit nog opgelost gekregen?
Ik probeer dit nu ook aan de praat te krijgen, maar het lukt me ook niet om het toe te voegen als add-on.
Of is dit geen add-on @spobo ?
Nee, is geen add-on , die moet je zelf maken, of eventueel via de portainer add-on kan hem ook maken
Nee, mij niet gelukt. Laat gerust weten als het jou wel gelukt is en hoe
Dag iedereen,
Ik heb een dobiss installatie (max200 denk ik, ben niet zeker) die onder andere de rolluiken automatisch opent om 7h30. De ingebouwde clock werkt echter niet volledig correct, waardoor ze iedere dag iets opschuift. Zo openen de rolluiken nu al om 6h15 (in plaats van 7h30). Ik zou dit dus graag verhelpen
Ik heb onlangs een synology NAS geïnstalleerd. Ik vroeg me af of er geen verbinding gemaakt zou kunnen worden, zodanig dat de klok van dobiss afgesteld wordt op deze van de NAS?
Een andere oplossing is een correctiefactor op de tijd in te stellen voor dobiss, maar dat lijkt me eerder gepruts.
Heeft iemand een idee? Zoals jullie waarschijnlijk wel al door hebben, ben ik wel geen expert
Bedankt!
Pieterjan
ja, ik heb ook nog de oude max200 , ik heb het nooit goed gekregen met de tijd, al paar keer de seconder aangepast … helaas zit er hier geen NTP server op
maar waarom gebruik je de automatisering in HA niet om je rolluiken open te doen smorgens? of bv op basis van de SUN integratie in HA als het bv licht begint te worden? zo stuur ik mijn lampjes ook aan
wat je ook kan doen, is een wireshark doen van je commando dat je stuurt naar de max200 om de tijd recht te zetten, check even dat commando, en dan kan je dat bv ook elke week sturen vanaf HA naar je max200
die correctie factor, ben ik 5 jaar mee bezig geweest, krijg je gewoon niet goed, denk dat die van mijn op 31 sec ofzo staat