Gros probleme avec MQTT sur la version 0.93

Suite a un crash aprés mise a jour 0.93 ,réinstallation complete ,reinstallation des fichiers yaml .Avec la config de mqtt par défaut sauf anonymous a true ,dans le log: connection des périfs mais pas de dialogue avec home assistant.
SI je met un user et un pwd sur home les switchs réagistent mais sur les périfs (nodemcu)
la connection mqtt ne se fait plus!
SI quelqu’un a unee idée pour que les deux cotés fonctionne , je suis preneur .

Hi Claudius61

I advise you to translate your question to English. I think only a small fraction of the people here speak French. If you leave it like this, all the non-French speaking persons will just ignore your question.

This is in no way meant as an offence, just a suggestion.

Google Translate provides…

Following a crash after 0.93 update, reinstallation complete, reinstalling yaml files. With the default mqtt config except anonymous a true, in the log: connection of the perifs but no dialogue with home assistant.
IF I put a user and a pwd on home the switches react but on the perif (nodemcu)
the mqtt connection is no longer done!
If someone has an idea for both sides to work, I’m interested.

I’m guessing “périfs” means “peripherals”.

My initial suggestion is to use a 3rd party MQTT client that can monitor all traffic (using #) - I use MQTTSpy. Then you can see if the peripheral is sending but it’s not being received by Home Assistant. Hopefully some help to you.

And here we go back to French…

Ma suggestion initiale est d’utiliser un client tiers MQTT capable de surveiller tout le trafic (à l’aide de #) - J’utilise MQTTSpy. Ensuite, vous pouvez voir si le périphérique est en train d’envoyer mais ne sera pas reçu par Home Assistant. Espérons que de l’aide pour vous.