HA supervised in Portainer or KVM or VM

Deutsch:
Hey liebe Homeassistant Community. Ich Habe absolut keine Vorkenntnisse mit linux homeassistant und Co.
Ich habe mir auf meinen debian server Openmediavault installiert. Darauf befindet sich auch KVM zur Visualisierung Virtueller Maschinen.

Ich habe mir Portainer installiert und home assistant zum laufen gebracht.

Da ich allerdings meine Solaranlage und Heitzung hinzufügen möchte, benötige ich die supervised version.

Wie kann ich diese am besten installieren? Kann mir dabei jemand helfen? Ich benötige halt add ons. Deshalb supervised. Habe auch schon versucht es auf einer Virtuellen Maschine zu installieren, allerdings scheiter ich bei jedem versuch.

Am liebsten würde ich es gern mit Portainer machen, da dies für mich am einfachsten scheint.

Falls jemand Zeit hat mir zu helfen würde ich mich sehr freuen!!!

Vielen Dank im Vorraus!!!

Englisch

Hey dear home assistant community. I have absolutely no prior knowledge of linux homeassistant and Co.
I installed Openmediavault on my debian server. It also contains KVM for visualizing virtual machines.

I installed Portainer and got home assistant up and running.

However, since I want to add my solar system and heating, I need the supervised version.

How can I best install these? Can somebody help me with it? I just need add ons. Therefore supervised. I’ve also tried to install it on a virtual machine, but I fail with every attempt.

I would prefer to do it with Portainer as that seems the easiest to me.

If someone has time to help me I would be very happy!!!

Many thanks in advance

Especially if you are not proficient in Linux sysadmin, just assume HA with addons = HAOS on a dedicated machine.