Dobiss NXT support

hoe doe ik dat?
Ik heb enorme interesse ! ale mn schoonbroer, en ik zit net online met hem

Hoe gebruik ik dat scriptje?

ik heb gewoon alles van die dobiss folder manueel onder custom_Compontents gezet en gereboot maar dat lukt blijkbaar niet

Dit script voer je uit vanuit je custom_components folder, en die zal daar de dobiss folder toevoegen.

Alles kopieren en plakken en uitvoeren?

moet ook lukken - ik heb een file install_dobiss.sh met alles daarin, en dat voer ik uit. Resultaat moet een dobiss folder zijn in die custom_components. Als je dat hebt, herstart de home-assistant server, en dan volg je Dobiss NXT support

Laat maar weten of het lukt

ik heb nu ook die file install_dobiss.sh en dit in de config folder gezet, hoe run ik dat nu?
edit: scipt is aan het lopen

ok via script geinstalleerd
ik zie die map staan onder custom components
reboot gedaan
maar nergens geen dobiss integratie te vinden (dit moet onder hacs komen?) of de integraties onder de settings?

Dat komt niet onder hacs, maar bij de normale integraties. Dus Configuration -> Integrations -> Add Integration, en daar naar dobiss zoeken

Mocht die er niet staan, es in le homeassistant.log file kijken of er toevallig errors in staan…

Mmm hij komt daar dus niet in voor onder integrations
In de logging helaas ook niks behalve

  • You are using a custom integration for dobiss which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you experience issues with Home Assistant.

De log is goed - dat wil zeggen dat hij de integratie opgepikt heeft…
Als je op die Integrations pagina rechts onderaan op die knop klikt:


Daar kun je zoeken naar integraties. Dan zou je daar dobiss moeten vinden.

Ja niet te vinden

Oei, raar. En ook niks in de logs verder?

Nee niks in de logging, buiten dat wat ik hierboven zei

Eventueel je browser cache leegmaken, of ctrl-F5 duwen om je pagina te herladen kan soms helpen. Daar had ik ook mee gesukkeld

Ja niet aan gedacht, hij is nu offline, vanavond es proberen, wat als dat niet lukt?

De file permissies zou ik ook bekijken - die moeten hetzelfde zijn als de rest van de homeassistant config.

Ctrl F5 zal helpen, want je custom component wordt geladen… Alles lijkt goed te zijn

Yes ! zien hem nu wel, vanavond verder doen

super - laat maar weten!

FYI, ik heb een update gepushed waar de cover detectie wat aangepast is. Ik kan mijn veluxen rolluiken en ramen nu ook als covers in home assistant gebruiken. Ik moet hiervoor wel afgaan op de namen die in de dobiss NXT server geconfigureerd zijn, dus misschien werkt het niet voor iedereen momenteel. Laat gerust weten als je zelf screens, rolluiken, veluxen, etc zou hebben, dan kunnen we zien of deze werken zoals zou moeten.

@skank is dit gelukt? Ben benieuwd naar je resultaat :slight_smile: