Will do next week
Hi, got response, can you try this one:
cansend can0 0080FF01#00
Do also a candump in a second SSH session to see if it works
Sorry busy weekend.
Got this as a result.
Hmm, strange, maybe you need to extend it also with those FF …
Have tryed a lot of different things
When i open the dobiss app and go the Gelijkvloers
This is what i see in the candump.
It looks like its requesting the states then.
It’s indeed different, not sure what those mean
Ah wait, maybe that 03 FF, is requesting states for your module 3… Is your 5th output ON on that relay module?
Yep there is indeed 1 relay on
Ok ,then you have it, you just need to send 3 separate commands then
Try sending that 01 FF ? You got reply then?
Yep indeed
Then you can use those values to set the state of lights, only needed then for when you restart HA… Will be a total different script then…
But I’ll ask dobiss again tomorrow
Thanks for your help
Probeer deze eens: (blijkbaar gewoon geen data)
can0 0003FF01 [0]
quote:
En dan start er een communicatie voor elke module, die er als volgt uitziet (hier module 4):
can0 0103FF01 [1] 04
can0 03FC0401 [2] 04 FF
can0 0201FF01 [8] 00 00 00 00 00 00 00 00
can0 0001FF01 [8] 00 00 00 00 FF FF FF FF
Is dus idd anders als mijn evo SX
je zou dat bv in een scriptje kunnen zetten , wanneer je dan HA opstart, scriptje uitvoeren, en overal waar je 01 ziet (lamp aan) de state van de lamp dan aan zetten
EDIT:
of gewoon stukje code bijzetten in mijn customcomponent, net voor mijn while loopje, je kan via python-can ook een canbus bericht sturen, dan even in loopje maken , checken of waarde “01” was, indien ja, via een API call naar HA de state van de lamp aan doen
vb python-can code: https://canable.io/getting-started.html
Nope niets van reactie
Nu ik ben al een heel stuk verder, het is dus enkel nog na een herstart dat de status anders kan zijn.
Hmm, vreemd, nuja, je kan wel die andere commando’s gebruiken die je gevonden had, om de state goed te zetten bij herstart HA
Beetje extra programmeren in dat custom component
Hoe kom je aan die light.led_badkamer
?
Ik veronderstel dat dit een lamp is op je Dobiss installatie?
Ik krijg de CAN data te zien in de ESPhome logs, ik kan CAN data sturen en ik krijg een antwoord terug. Maar nu? Ik krijg geen dingen als led_badkamer
te zien in HA. Hoe zit dat juist? Waar maak je die aan?
Ik probeerde een light
aan te maken in ESPhome, maar dan moet ik een output_id opgeven en dan zit ik vast.
Die light led_badkamer is een tuya lamp via de tuya integratie
Project heeft een tijdje stilgelegen.
Maar ben nu de rest aan het toevoegen.
Heb nu wel een raar fenomeen waar ik niet direct aan uit geraak.
Wanneer ik een lamp aan of uitzet dan kan je zien in de candump dat de status aangepast word en dat de nieuwe status ook weergegeven word in de logs van HA.
Maar in HA gaat de lamp direct weer uit waardoor de status dus niet juist staat.