Tuya Smart Smoke Detector not supported? (TS0601 by _TZE200_uebojraa)

Ik heb de device naam inderdaad toegevoegd:

(“_TZE200_rccxox8p”, “TS0601”),

image

De ‘Quirk’ wordt blijkbaar geladen.
Zonder zie ik namelijk ook de rook melding niet :

image

Het vreemde is dat wanneer ik een reconfig doe, het lijk alsof de battery wel herkend wordt.

wellicht even verwijderen, ZHA reloaden (of heel HA) en dan weer toevoegen.
Ik heb ook wel eens iets vreemds gehad daarmee.

Maar is het verder wel hetzelfde device als waar ik de thread mee ben begonnen?
image

Oeps, Nee het is deze : TS0601_TZE200_rccxox8p

image

Rookmelder Sensor Smart Home Alarm Fire Wifi/Zigbee Smart Rookmelder Fire Bescherming Voor Amazon Alexa Google Assistent (aliexpress.com)

Het preciese type staat in de afbeelding over het device in het home assistant plaatje.
Misschien kent dit type wel geen battery aanduiding maar wel vreemd dat dit bij reconfigure dan wel op groen springt. De waarde wordt dus niet weergegeven.

volgens deze database zou deze gewoon standaard moeten werken met ZHA (tenminste, dat is mijn interpretatie van ‘confirmed working with ZHA’)
Tuya Photoelectric Smoke Detector TS0601 Zigbee compatibility (blakadder.com)

MarcellusWallace

Bedankt voor je reactie.

Helaas is deze detector niet geverifieerd voor ZHA :slight_smile:

If the device is following Zigbee standards it is possible it will work with other gateway solutions, it is just not confirmed as working yet!

Ben aan het denken over te stappen op Zigbee2MQTT maar moet dan 33 devices omzetten. Als ik die stap doe bestel ik een tweede Sonoff stick zodat ik gefaseerd kan overstappen. Hoop dat deze melder dan wel correct werkt.

Het heeft wel een andere identifier, dus probeer de quirk te zoeken en jouw id daar aan toevoegen. Mijn inziens zou het dan gewoon moeten functioneren.

I also have this one: TS0601_TZE200_rccxox8p

Anyone has a solution regarding battery state yet?

Hello, I also installed some of those, so I wonder if you now also run into this recall notification and if you may know the reason for it: Ebay recall of "Tuya Wifi/Zigbee Smart Fire Smoke Detector Alarm Fire 80db Sound Alarm Sensor"