ADC T200-thermostat help

Hope some find this useful.

<CommandClass id="112" name="COMMAND_CLASS_CONFIGURATION" version="1" request_flags="4" innif="true">
				<Instance index="1" />
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="1" label="HVAC System Type" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="0" size="1" >
					<Help>Configures the type of heating system used. 0 - Normal (Default), 1 - Heat Pump</Help>
					<Item label="Normal" value="0" />
					<Item label="Heat Pump" value="1" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="2" label="Number of Heat Stages" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="3" value="2" size="1" >
					<Help>Heat Stages 0-3 Default is 2.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="3" label="Number of Cool Stages" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="2" value="2" size="1" >
					<Help>Cool Stages 0-2 Default is 2.</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="4" label="Heat Fuel Type" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="1" size="1" >
					<Help>Choose type of fuel. Reality - whether unit is boiler vs forced air. 0 - Fossil Fuel, 1 - Electric (Default)</Help>
					<Item label="Fossil Fuel" value="0" />
					<Item label="Electric" value="1" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="5" label="Calibration Temperature" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="-100" max="100" value="0" size="4" >
					<Help>Calibration Temperature Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="6" label="Overshoot" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="30" value="5" size="4" >
					<Help>Overshoot Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree. Default is 5.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="7" label="Swing" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="30" value="0" size="4" >
					<Help>Swing Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="8" label="Heat Staging Delay" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="1" max="60" value="10" size="1" >
					<Help>Heat Staging Delay (in min)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="9" label="Cool Staging Delay" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="1" max="60" value="10" size="1" >
					<Help>Cool Staging Delay (in min)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="10" label="Balance Setpoint" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="950" value="350" size="4" >
					<Help>Balance Setpont Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="11" label="Recovery Settings" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="1" size="1" >
					<Help>Whether thermostat uses intelligence to try and make the best of energy usage. 0 - Comfort, 1 - Efficient (Default)</Help>
					<Item label="Comfort" value="0" />
					<Item label="Efficient" value="1" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="12" label="Fan Circulation Period" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="10" max="240" value="20" size="1" >
					<Help>Fan Circulation Period (in min)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="13" label="Fan Circulation Duty Cycle" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="25" size="1" >
					<Help>Duty Cycle (percentage)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="14" label="Fan Purge Time" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="1" max="3600" value="60" size="2" >
					<Help>Purge Time (in seconds)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="15" label="Maximum Heat Setpoint" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="350" max="950" value="950" size="4" >
					<Help>Max Heat Setpoint Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="16" label="Minimum Heat Setpoint" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="350" max="950" value="350" size="4" >
					<Help>Min Heat Setpoint Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="17" label="Maximum Cool Setpoint" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="500" max="950" value="950" size="4" >
					<Help>Max Cool Setpoint Range(in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="18" label="Minimum Cool Setpoint" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="500" max="950" value="500" size="4" >
					<Help>Min Cool Setpoint (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="19" label="Thermostat Lock" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="0" size="1" >
					<Help>Lock out physical thermostat controls. 0 - Disabled (Default), 1 - Enabled</Help>
					<Item label="Disabled" value="0" />
					<Item label="Enabled" value="1" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="20" label="Compressor Delay" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="60" value="5" size="1" >
					<Help>Compressor Delay (in min)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="21" label="Demand Response Period" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="10" max="240" value="10" size="1" >
					<Help>Demand Response Period (in min)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="22" label="Demand Response Duty Cycle" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="25" size="1" >
					<Help>Demand Response Duty Cycle (percentage)</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="23" label="Temperature Display Units" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="1" size="1" >
					<Help>Celsius or Farenheit for temperature display. 0 - Celsius, 1 - Farenheit (Default)</Help>
					<Item label="Celsius" value="0" />
					<Item label="Farenheit" value="1" />
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="24" label="HVAC Modes Enabled" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="3" max="31" value="15" size="1" >
					<Help>Which heating/cooling modes are available. 3 - Off, Heat; 5 - Off, Cool; 7 - Off, Heat, Cool; 15 - Off, Heat, Cool, Auto (Default); 19 - Off, Heat, Emergency Heat; 23 - Off, Heat, Cool, Emergency Heat; 31 - Off, Heat, Cool, Auto, Emergency Heat</Help>
					<Item label="Off, Heat" value="3" />
					<Item label="Off, Cool" value="5" />
					<Item label="Off, Heat, Cool" value="7" />
					<Item label="Off, Heat, Cool, Auto (Default)" value="15" />
					<Item label="Off, Heat, Emergency Heat" value="19" />
					<Item label="Off, Heat, Cool, Emergency Heat" value="23" />
					<Item label="Off, Heat, Cool, Auto, Emergency Heat" value="31" />
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="25" label="Configurable Terminal Setting" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="3" value="0" size="1" >
					<Help>Changes control of configurable terminal 0 - Disabled (Default); 1 - W3 - Third Stage HEAT or 2nd Stage of 2-Stage Auxiliary / Backup heat; 2 - H - External Dehumidifier Control; 3 - DH - External Dehumidifier Operation</Help>
					<Item label="W3" value="1" />
					<Item label="H" value="2" />
					<Item label="DH" value="3" />
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="26" label="Power Source" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="0" size="1" >
					<Help>Which source of power is utilized. 0 - Battery (Default), 1 - C-Wire</Help>
					<Item label="Battery" value="0" />
					<Item label="C-Wire" value="1" />
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="27" label="Battery Alert Threshold Low" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="30" size="1" >
					<Help>Battery Alert Range (percentage)</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="28" label="Battery Alert Threshold Very Low" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="100" value="15" size="1" >
					<Help>Very Low Battery Alert Range (percentage)</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="30" label="Remote Temperature Enable" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="0" size="1" >
					<Help>Enables remote temperature sensor instead of built-in. 0 - Disabled (Default), 1 - Enabled</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="31" label="Heat Differential" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="10" max="100" value="30" size="4" >
					<Help>Heat Differential (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="32" label="Cool Differential" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="10" max="100" value="30" size="4" >
					<Help>Cool Differential (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="short" genre="config" instance="1" index="33" label="Temperature Reporting Threshold" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="5" max="20" value="10" size="4" >
					<Help>Temperature Reporting Range (in deg. F) Precision is tenths of a degree.</Help>
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="34" label="O/B Select" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="1" size="1" >
					<Help>Configuration of O/B terminal. 0 - O/B Terminal acts as B terminal, closed when cooling; 1 - O/B Terminal acts as O terminal, closed when heating (Default)</Help>
					<Item label="O/B as B" value="0" />
					<Item label="O/B as O" value="1" />
				</Value>
				<Value type="list" genre="config" instance="1" index="35" label="Z-Wave Echo Association Reports" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="true" poll_intensity="0" min="0" max="1" value="0" size="1" >
					<Help>Enable/Disabled Echo Assoc. Reports. 0 - Disabled (Default), 1 - Enabled</Help>
				</Value>
1 Like