Danfoss TLX Pro+ Inverter integration to Home Assistant?

hvis du har arduino kørende. skal du vælge sketch i meny baren og vælge tilføj fil.
der skal du tilføje filerne som mangler…

Se. det har lykkedes mig at uploade til esp32 og der er noget hul igennem, jeg syntes bare at den data jeg modtager ikke stemmer over ens med det jeg kan læse på webserveren, eller displayet på inverteren…
er her nogen hvorpå det har lykkedes, som har en ide hvad det kan være der er tosset?


det jeg har interesse i er egentlig aktuel produktion, samt dagens produktion…

er her nogen der har nogle ideer?

Nogen invertere har issues med at udlæse nogle værdier selvom de kan ses i displayet.

Prøv at se højere oppe i tråden. Bla det fra nov’22 og frem med mortennl og frem.

Jeg har forsøgt at debugge det sammen med Claus (Mar’23) uden vi rigtigt blev klogere. Han havde endda flere “defekte” communications board der fejlede på hver sin måde i den samme inverter.

Hvis en request efter en værdi fejler så bliver der ikke ryddet ordentligt op til den næste request.

Så det er ikke sikkert at det er din Grid Power der fejler. Det kan også skyldes på kaldet til den umiddelbart inden.

Prøve evt at reducere de værdier du vil udlæse til et absolut minumum og se om du er heldig at du så får dem opdateret.

Hejsa,
Efter programmet er lagt på Lolin D32 ESP32. Så får jeg fejlen ERR RX Timeout.
Efterfulgt af ERR RX:0

Og det er uanset om jeg kobler RS485 kortet til.

Er der nogen der har oplevet det før?