Sinope Line Voltage Thermostats

You can switch to ZHA with a usb zigbee gateway like the sky connect. That way all your zigbee devices are supported and you get alert instantly to act on your valve. With ZHA you don’t need the other app except if you have old miwi or wifi devices.

1 Like

good idea. thanks

Don’t forget that is you are in the Hydro Quebec Eco Sinope you need to keep your thermostats in Neviweb :slight_smile:

1 Like

yes, I will probably stay with neviweb and live with the 300s in HA/homekit.

I like to have all my stuff in one place but I’ll keep neviweb for Eco Sinopé and leak alerting.

I would also like to thank for for your amazing work with this intergration

The best is yet to come :slight_smile:

2 Likes

Hello Claude,
I just got 8 of them and I’m willing to test.
Any advice or instructions ?
best

Sorry, test on what exactly. What device you just got, thermostat zigbee or wifi?
If you are on HA neviweb130 you can test the newest version

Especially for the wifi devices as I don’t have any of them.

To install in HA just follow instruction in the readme.md in the link below

Best way is to install the app via HACS component.
Once installed let me know and I’ll guide you if necessary.

I just push a new release of neviweb130. 2.6.0. It is set as pre-release because there are a lot of changes. Need volunteers to test before it will be release officially.

Salut,

Je vois les message suivant dans le log suite à la mise à jour.

Salut,

Il semble y avoir un problème avec les interrupteurs que j’ai convertis en lumières. Ça n’affecte pas les gradateurs. Voici des capture d’écrans avant et après la mise à jour,

Bonjour, j’ai corrigé la première erreur pour updating error code
Pour la deuxième c’est un SW2500ZB ou SW2500ZB-G2

Vos gradateurs sont des DM2500ZB ou des G2
pouvez-vous m<envoyer la ligne de log pour vos gardateur qui contient ceci
[custom_components.neviweb130.light] Updating neviweb130 light... nom de votre lumiere ou gradateur

C’est des SW2500ZB.

Ok alors la correction que j’ai fais pour enlever le intensityMin va corriger le problème. Ça empêchait les updates des interrupteurs.
Pour valider vous pouvez mettre un # au début de la ligne 362 pour la désactiver
# self._intensity_min = device_data[ATTR_INTENSITY_MIN]

C’est des DM2500ZB. Je ne comprend pas votre demande de log, Il n’ya pas de problème avec les gradateurs, donc pas de message dans les log.

Tan mieux. Si vous avez activé les log pour neviweb130 alors il y a une ligne pour l’update de chaque appareil.
Si vous commentez (# au début de la ligne) la ligne 362 ca va arrêter l’erreur et les updates vont se faire pour les SW2500ZB
C’est dans le fichier light.py, ligne 362
Si vous préférez, vous pouvez prendre le fichier light.py ici et le coller par dessus le votre.

Salut,

Effectivement quand je met la ligne 362 en commentaire, les appareils fonctionnent.

J’ai ajouté les lignes suivantes dans mon configuration yaml

J’ai redémarré HA.

Mais je ne vois rien de plus dans le log de Home assistant.

logger:
  default: warning
  logs:
    homeassistant.custom_components: debug
    custom_components.neviweb130: debug

C’est neviweb130 et non neviweb dans la config des logs

J’ai fais un pre-release 2.6.1 pour corriger ces bug